• Toyota kent grootste procentuele verkoopstijging van alle volumemerken
  • Toyota is populairste Aziatische merk van Nederland
  • Succes mede te danken aan populariteit crossover Toyota C-HR
  • Toyota grootste procentuele stijger in markt van lichte bedrijfswagens

Toyota is procentueel gezien het snelst groeiende volumemerk van Nederland; de verkopen van personenauto’s zijn in 2017 met ruim 30% gestegen in vergelijking tot het jaar ervoor. Ook de bedrijfswagens van Toyota, zoals de PROACE en de Hilux, kennen flinke verkoopstijgingen in 2017.

Toyota verkocht vorig jaar in Nederland 24.061 personenauto’s met een marktaandeel van 5,80%. Dat is een groei van 5.555 auto’s. In 2016 waren dit nog 18.506 stuks met een marktaandeel van 4,84%. Een stevige groei die voor een belangrijk deel te danken is aan de Toyota C-HR. De origineel gelijnde compacte crossover met een coupé-achtig design en opvallend scherpe rijeigenschappen valt duidelijk in de smaak bij de Nederlandse consument. Vooral de extra zuinige hybride-versie van de Toyota C-HR met standaard automaat verkoopt boven verwachting. De begin vorig jaar geïntroduceerde Toyota Yaris deed het beter dan in 2016. Dat geldt ook voor de Toyota Auris en de onverminderd populaire Toyota AYGO.

Toyota is populairste Aziatische automerk van Nederland

Ook fikse stijging Toyota bedrijfswagens

Op het gebied van bedrijfswagens kent Toyota in 2017 ook een enorme stijging. De totale Toyota bedrijfswagenverkopen stegen met 93,8%. Dit is het resultaat van de introductie van de brede PROACE bedrijfswagenfamilie.

Vul hier uw zoekopdracht in en druk op Enter om te zoeken